Nu har det blivit många veckor utan uppdatering om
vad vi arbetar med i klassrummet.
Foton finns ändå att visa...så jag gör ett urval och visar lite av
det som hänt det senaste veckorna.
Under ett par veckor har vi arbetat intensivt med vänner och
kamratskap.
Hur kan vi förhindra konflikter?
Hur hanterar vi konflikter som uppstått?
Hur kan våra röstlägen påverka vad vi säger och hur det tolkas?
Hur gör man för att stå upp för sina åsikter, eller att stå upp för sina kamrater?
Hur kan vi förhindra konflikter?
Hur hanterar vi konflikter som uppstått?
Hur kan våra röstlägen påverka vad vi säger och hur det tolkas?
Hur gör man för att stå upp för sina åsikter, eller att stå upp för sina kamrater?
För att diskutera detta har vi bland annat sett en serie som heter
"Ugglan och kompisproblemet" och ur den serien har vi plockat
"Ugglan och kompisproblemet" och ur den serien har vi plockat
kloka citat som kan få oss att tänka och lära.
Efter en fantastisk "Önskestjärnan" har vi nu gett oss in på
"Fågeltjuvarna".
Vi har också kommit in på att arbeta med faktatexter.
Här har vi plockat isär en faktatext som sedan ska pusslas ihop
med rubriker, underrubriker, texter och bilder på rätt ställen.
Riktigt skoj.
Riktigt skoj.
Och här har vi pusslat ihop bilder och texter så att de passar ihop.
Vi sorterade även ut tre texter som inte bör tolkas som en faktatext.
Där har vi även listat ut vad dessa texter hör till för genre.
Vi sorterade även ut tre texter som inte bör tolkas som en faktatext.
Där har vi även listat ut vad dessa texter hör till för genre.
Och i samarbete med SO har vi skrivit faktatexter om
bronsåldern.
Inom projektet "Flammy" har vi diskuterat lite hur man kan
förebygga brand, och vad man ska tänka på om det skulle börja
brinna.
Vi satte upp vårat arbete på en plats som många ser. På
det viset kan någon annan kanske också lära sig av
våra goda tankar och idéer.
På bilden har vi arbetat med sex olika tekniker med vattenfärg.
Dessa bilder kommer sedan att återanvändas i ett kommande tema.
Dessa bilder kommer sedan att återanvändas i ett kommande tema.
På matten har vi gått igenom multiplikation och division.
... och vi har hunnit jobba med area.
"en kohage- samma area"
Och nu i veckan gjorde vi en lärorik lektion om tallinjen.
Den här veckan var det en mycket exakt tallinje från 0-100 so skapades
Den här veckan var det en mycket exakt tallinje från 0-100 so skapades
och kamratgranskades.
Förra veckan spände vi upp ett snöre över hela klassrummet
och gjorde en tallinje som sträckte sig från 0- 10 000.
Många tyckte att det var riktigt kul att börja jobba med höga tal.
Många tyckte att det var riktigt kul att börja jobba med höga tal.
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar