Som ni märker så har jag hamnat lite efter i dokumentationen.
Men eftersom bilderna är tagna, så vill jag självklart ge er
chansen att se vad vi arbetar med.
I och med 1:a december, drog vi igång en adventskalender.
Varje dag får en eller ett par av eleverna välja en "lucka".
I luckan finns en liten skolförbjuden sak som tas hem på en
gång. Och där finns även ett familje-matte-problem. Lös det
gemensamt med era barn, och lämna in lösningen därefter.
Men eftersom bilderna är tagna, så vill jag självklart ge er
chansen att se vad vi arbetar med.
I och med 1:a december, drog vi igång en adventskalender.
Varje dag får en eller ett par av eleverna välja en "lucka".
I luckan finns en liten skolförbjuden sak som tas hem på en
gång. Och där finns även ett familje-matte-problem. Lös det
gemensamt med era barn, och lämna in lösningen därefter.
Vi pratar om hur sagor är uppbyggda, utifrån en sagodrake.
Vi håller dessutom på för fullt att planera hur vi själva ska
skapa en drake som vi kan använda som hjälp och stöd då
vi skriver och analyserar sagor och berättelser.
...egna små sagodrakar...
På matten arbetar vi vidare med problemlösning och
dokumentation....
...och med klockan...
.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar